6 Ocak 2011 Perşembe

"my reflection wraps and pulls me under"

Eski asi-yeni konformist çocuk Maynard James Keenan'ın (sesini en verimli kullanan yaratıcı rock vokallerden biridir muhtemelen, yeteneği kısıtlı olmasına rağmen iki efsanevi grup yarattı), Yeşilçam'dan esinlenerek şarkıyı "N'ayem, N'ayvil" şeklinde söylemesine dikkat!

Canlı APC dinleyememiş olarak ("APC-shy martyr") ölecek olmak hüzünlü.

Hastasıyım! Zoraki başyapıt.



"Heal me my dear Breña". Sondaki solo, onca sözden sonra sakin bir kabulleniş gibi sanki... Ya da teslim oluş.

Not: Önce tek şarkı koyacaktım (Breña), ancak daha sonra ufak çaplı bir liste yapayım dedim. Özellikle dikkat çekmek istediğim iki şarkı, bir rock şarkısından beklenmeyecek derecede harikulade ve sofistike bir düzenlemeye sahip, üçüncü göz için papatya falı niteliğindeki Third Eye (gelmiş geçmiş ve gelecek en sevdiğim/seveceğim parçalardandır) ve King Crimson'dan tesadüfen ilk kulağıma çalınan ve yaratıcı yorumuna (Breña'da ve Rose'da olduğu gibi) deli olduğum elmasların efendisi Doctor Diamond'dır. Grooveshark'a teşekkürler.

6 yorum:

cherbe dedi ki...

n'ayem, n'ayvil.. şahane tespit :))

cherbe dedi ki...

bu arada APC fan'larının olgunlaşma sürecinde varacakları nihai şarkı nedense breña oluyor.

bu arada maynard'ın yeteklerinin sınırlı olmasıyla tam olarak neyi kastediyorsun üstad?

dr. strangelove dedi ki...

Üstadım, ses rengi bakımından sınırlı. Yani bir Freddy Mercury gibi anadan doğman sesi yok ama tırnaklarıyla kazıyarak şarkı yapıyor, söylüyor. Onu kast ediyorum. Çok çok iyi bir yorumcu yani.

dr. strangelove dedi ki...

Breña, güzel bir filmin sonunda çıkan "The End" yazısı gibi. Ondan olsa gerek.

cherbe dedi ki...

anladım, doğru.. davulcu danny carey hariç, diğer elemanlar virtüöz seviyesinde değil.. hepsi tarzıyla ve yaratıcılığıyla öne çıkan insanlar. danny de tabi bu ustalığını gösteriş için değil, şarkıya müziğe birşey katmak için kullanıyor. tool'u bu kadar özel yapan şey de bu. N'aylayk... :)

dr. strangelove dedi ki...

Üstadım, şubat sonu-mart başı gibi amsterdam'da mısın? Gelmeyi düşünüyorum. Bir de şu havayollarını bana bir maillesen?